Laatste rit?

De sneeuw van eergisteren was alweer weggedooid en gisteren was het een somber dagje, qua weer, met behoorlijk wat mist.

Maar afgelopen nacht is het opnieuw begonnen met sneeuwen en het zou de hele dag sneeuwen.
’s Morgens was alles weer mooi wit.

Besloten om ’s middags maar weer een rondje te gaan rijden, ook om te kijken hoe de sneeuwlaag werkelijk was.

Het sneeuwde nog steeds toen ik ging, maar de temperatuur was wel al de hele tijd boven nul.
De nieuwe sneeuwlaag was toch zo’n 7cm. Ik kon nu dus wel weer iets harder rijden dan 30km/u en dat heb ik ook gedaan, geregeld zo’n 50 à 60km/u.

Op een moerasje geweest, maar dat was helemaal niks.
De bergen, richting de windmolens, ingereden, maar daar was vooral veel wind. En die wind icm de sneeuw had voor een ribbelig landschap gezorgd, het was alsof ik op een hobbelpaard zat, dus me toch maar omgedraaid.
Het pad wat ik leuk vind op en neer gereden en toen helemaal terug, via een net iets andere route.

35km in 1:20.

Het sneeuwt nog steeds, maar ze melden voor de komende dagen overdag dooi en ’s nachts vorst. Zolang het niet regent zal er nog wel een (hard, of juist wat slushy) sneeuwlaag zijn. Maar dat is helaas niet echt geschikt voor mij om op te rijden.

Dus wellicht was dit de laatste keer.
Al wil ik misschien wel nog een keer, juist als de zon schijnt, een rondje maken, dan maar weer langzaam rijdend.
En/of misschien als ik met iemand gezellig een rondje, langzaam rijdend, kan maken.

Maar ik verwacht niet dat er de komende weken nog zoveel sneeuw zal vallen dat ik echt veel eropuit zal gaan.
Gelukkig kan ik ook nog wat andere dingen doen in en om het huis, waaronder gewoon heerlijk lekker niksen en genieten van de rust.

Fijne Paasweekend! 🐰🐣

Tags:

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag