Kort rondje

Na wat dagen met dooi en niet zo’n fijn weer eindelijk toch weer alleen een rondje gedaan met de skoter.

’s Morgens vroeg eerst nog de reeën weer eens op de foto kunnen krijgen.

De zon scheen en het was net onder 0°C.

Ik ben een korte route, over het meer, naar ‘mijn’ moerasjes gereden. Het pad was hard. En het pad waar de Amundsen hondenslederace (https://www.amundsenrace.com/) overheen was gegaan, was echt keihard. Dat is allemaal niet echt goed voor de skoter die ik heb. En het rijdt dan ook niet zo lekker.
Op de moerasjes zelf was het niet heel veel beter. Anderen hadden er al flink rondgecrosst en het rijden door en over die sporen is niet prettig. En door de dooi en het opvriezen was de (diepe) sneeuw ook best hard. Dus ook dat was lastiger rijden en niet echt heel leuk. Al ging het gelukkig op zich wel best goed, maar het was veel moeilijker dan bij een lekkere laag verse sneeuw.
Hopelijk komt er dus nog meer sneeuw, maar voor de komende dagen melden ze dooi en misschien zelfs wat regen. 🙁

Het was dus maar een kort rondje, waarbij ik het ‘beste’ pad 3 keer genomen heb, omdat dat het leukste was (op een aardige snelheid).

Kleine 20km in een uurtje.

Toen ik thuis kwam, was het lunchtijd.
Ik bedacht me toen, dat ik gerust even wat boterhammen kon eten, me kon omkleden en dan met de skoter naar de Alanäs dames.

En dat heb ik ook gedaan.
Ik kwam bijna direct Henny en Wim tegen en Henny wilde ook wel naar de Alanäs dames, dus heb ik aangeboden of ze mee wilde rijden.
Met Henny zittend voor en ik staand erachter zijn we rustig naar het folketshus gereden.

Blijkbaar is dat goed gegaan, want ze wilde ook graag weer op de skoter mee terug. Ik heb op het meer wel even ietsjes harder gereden en Henny vond dat leuk (wel wat koud aan het onbeschermde gezicht).

Tags:

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag