Zoal

Wat ik hier verder zoal doe, als ik niet op de sneeuwscooter weg ben.

Ik  heb ondertussen al ’n brood of 7 gebakken. Waarbij er 1 echt is mislukt, omdat er flinke stroomstoringen waren terwijl het brood aan het bakken was.

Er zijn dus ook aardig wat stroomstoringen geweest. Ik denk een stuk of 8, ondertussen. Waarvan de laatste ‘gepland’. Ha. Ja, gepland. Ineens valt de stroom uit en kijk je of er een oorzaak bekend is en of de monteur al onderweg is en dan blijkt het gepland te zijn…
Niet dat ze dat even van tevoren doorgeven dan…


Ik heb een goed boek uit, De Laatste Goede Man van A.J. Kazinski. (https://www.hebban.nl/boek/de-laatste-goede-man-aj-kazinski
Mocht iemand die willen lezen, ik neem die weer mee terug naar NL.)

Ook een 1000 stukjes puzzel gemaakt.


Ik kijk nog best veel TV.
Wat ik gedownload heb, oa Berlin (‘prequel’ van Money Heist/La Casa de Papel; https://www.netflix.com/se/title/81586657).
Maar ik kijk ook dagelijks het Zweedse nieuws en het lokale nieuws.
En Melodifestivalen is weer begonnen. Dat zijn de Zweedse voorrondes van het Eurovisiesongfestival. De winnaar mag daar dan Zweden vertegenwoordigen.
En het is echt een hele happening en erg populair. Beetje als The Voice in Nederland.
De beste act tot nu toe vond ik Heroes are Calling van Smash Into Pieces. Een rocknummer.

Af en toe controleer ik wat dingen van de skoter.

Ik wandel natuurlijk dagelijks de rondjes met Lea, maar maak soms ook zo een wandeling.
Afgelopen woensdag een rondje gemaakt op de ‘Spark’ (https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sparkst%C3%B6tting https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stepslee).
En toen een bijzon gezien.


Op dinsdags al een aantal keren naar de handwerkmiddag van de ‘Alanäs dames’ in het ‘folketshus’ (buurthuis) geweest.
Meestal hebben de dames iets te breien mee, maar er wordt ook vaak een spelletje gespeeld. De laatste paar keren Sequence en Skip-Bo. En Skip-Bo heb ik toen allebei de keren gewonnen. En het is verder gewoon gezellig kletsen, wat koffie drinken en meestal heeft iemand wel iets lekkers gebakken. 😋

Op Alla hjärtens dag (Valentijnsdag) hebben de dames hartige pannenkoeken gebakken voor de buurt. Ook in het folketshus. Dat was ook lekker en gezellig en in totaal waren we met zo’n 18 man (en vrouw).


En dit zoal houdt me dus wel van de straat…

Tags:

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag