Super dagje!

Vandaag weer een dagje skoter gereden en het was een super dag.

Het was zonnig, niet te koud (rond -10) en een lekkere verse laag poedersneeuw.

Fotootje van vanmorgen (tijdens de wandeling met Lea):


Ik had gisteren afgesproken om met Alejandro en zijn schoonbroertje, Ola, te gaan rijden.
Maar toen ik de skoter startte kreeg ik weer diezelfde foutmelding… Oh oh… Maar ik heb op de sleutel geblazen en er lieve woordjes tegen gezegd, en toen deed ie het weer. (Grrr… Elektronica! 😣)
Ik was rond 10:15 bij Alejandro en Ola, maar ze moesten eerst nog even eea aan de oude skoter van Ola maken, want er kwam te veel sneeuw in/onder de motorkap, waardoor de aandrijfriem slipte, dus ze hebben wat gaten af moeten dekken.

Ik wilde met ze naar wat moerasjes gaan, omdat dat een fijne plek is om het rijden in de diepe sneeuw te oefenen. Dat wil ik graag en Alejandro wil dat ook.
We namen eerst de heenweg over het meer, maar op het meer was het behoorlijk mistig en er kwam wat water omhoog, dus zijn we maar omgedraaid en via het skoterpad gegaan.
Omdat ik niet zo goed uitgelegd kreeg waar ik heen wilde (was het Zweedse woord voor moeras vergeten; ‘myr’), dus moest ik voorop rijden. Ik reed nog bijna voorbij ‘mijn moerasje’, waar ik vorig jaar zoveel lol heb gehad.

Maar ik zag het net op tijd en draaide het pad af en tussen de boompjes door naar het moeras.
Daar hebben we een tijdje wat gespeeld in de diepe sneeuw.
Mijn ‘counter steering’ bochtje naar links ging goed en uiteindelijk naar rechts ook. Alejandro nog wat tips gegeven. En zelf nog een paar wheelies gedaan, die gingen ook lekker.

Ola wist ook nog wel een leuke plek om te spelen.
Op de weg daar naartoe is Alejandro nog een beetje vast komen te zitten, maar even wat graven en we konden weer verder.
De plek was echt een leuke plek. Een weiland, waar vroeger koeien hebben gestaan, en met aardig hoogteverschil.

Het was behoorlijk uitdagend, maar wel heel leuk.

Alejandro heeft weer vast gezeten. Deze keer, omdat zijn duim van het gas gleed, net op een steil stuk en toen zat hij dus goed vast. Zonder constant (flink) gas, kwam je daar niet omhoog.


Ik heb er sprongetjes gemaakt en zelfs een stukje kunnen ‘side hillen’.

Ola heeft ook even op mijn skoter gereden…

Toen hij afstapte en zijn helm afzette had hij een smile van oor tot oor en had echt lol. Nu wil hij ook zo’n Lynx Boondocker. (Wilde hij al, heeft hij in het verleden ook gehad, maar nu wil hij er zeker weer een!)

Na daar een tijdje gespeeld te hebben, zijn we met een omweg weer terug naar huis gereden.


We zijn zo'n 3,5u weg geweest en hebben maar 35km gereden, maar heel veel lol gehad.


En ik weet nu dus een nieuwe leuke plaats om met de skoter in de sneeuw te spelen…

Tags:

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag