Mooie dag

Er was gisteren een aardige laag verse sneeuw gevallen en vandaag begon mooi…

Zonnetje kwam door bij zonsopgang, terwijl ik met Lea was wandelen.


Maar daarna werd het bewolkt…

Ik had besloten om (alleen) te gaan rijden.
Na 14L benzine bijgevuld te hebben, lukte het me niet om de fles olie fatsoenlijk open te maken, en daarna niet om het oliereservoir open te krijgen. Begon al goed dus.
Toch maar gaan rijden (het oliereservoir was nog voor over de helft gevuld, dus dat kan prima).

Op 100m van mijn huis…

ben ik omgekiept en kreeg ik de skoter zelf niet meer recht. (Rechtsboven, het gebouw met de besneeuwde daken, is mijn schuur.)

Kalle gebeld, die nam niet op. Alejandro gebeld, nam niet op.
Gelukkig belde Kalle terug en die is komen helpen (en heeft ook de dop van het oliereservoir los gedraaid).

Nou, toen was het lunchtijd en ik had er natuurlijk de pé in.

Alejandro belde terug en die heb ik toch maar gevraagd of hij zin had om een stukje te rijden na de lunch.
En dat wilde hij wel.


Dus zijn we weer samen gaan rijden. Ik voorop deze keer.

Het was een goed rondje. Over de paden, maar ook daar was de sneeuw al diep genoeg.

Ik ben dan ook (weer) omgekiept, 2x. Maar dat is met z’n tweeën geen probleem, even de skoter rechtop trekken en verder.

Uiteindelijk een leuk rondje gereden van zo’n 15km in een uurtje.

Vlak bij huis is Alejandro wel weer echt vast komen te zitten (2x) en heb ik hem uiteindelijk weer los weten te krijgen.

Daarna zijn we maar fika gaan doen bij hem. Lekker kopje koffie, koekje erbij en gezellig gekletst.

Dus de dag eindigde toch weer mooi…

Ook weer met een zonnetje op de heuvels in de verte, bij zonsondergang.

Tags:

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag